Dersin Adı | Görsel Kültür |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 105 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaKritik vermeSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, görsellerin ve bilgilerin yorumlanmasına ve anlamın görsel yollarla ifade edilmesine odaklanmaktadır. Ders, görsel iletişimin işleyişine dair bir giriş yapmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, öğrencilere görsellerin estetik yönlerinin değerlendirilmesi ve imgelerin/görsel iletişim materyallerinin analiz ve yorumlaması öğretilecektir. Bu ders ile öğrenciler, ilerideki işlerinde seyircilere tasarlanan mesajları etkili bir şekilde iletebilecek ve görsellerin sosyal etkilerini anlamlandırabileceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Görsel Kültürü, Yerel ve Küresel Perspektifleri Anlamak | "An Introduction to Visual Culture" by Nicholas Mirzoeff "Visual Culture, 3rd Edition" (Wiley) "An Introduction to Visual Communication: From Cave Art to Second Life" by Susan B. Barnes "Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture" by Marita Sturken and Lisa Cartwright." |
3 | Görselliğin Tarihi, Görsel Medyanın Evrimi | "Visual Culture Studies" by Marquard Smith "Global Visual Cultures: An Anthology" (Wiley) "Practices of looking: an introduction to visual culture" (Stanford Libraries) "Visual Culture: The Study of the Visual after the Cultural Turn" by Margaret Dikovitskaya. |
4 | Geleneksel ve Yeni Medya, Metodolojik Araçlar ve Analiz | Visuality" by Antje Schlottmann (Wiley Online Library) "Visual Media: History and Perspectives" (IEEE) "The Evolution of Visual Communication" (ITM Education) "New Media, Old Media: A History and Theory Reader" by Wendy Hui Kyong Chun and Thomas Keenan. "Visuality" by Antje Schlottmann (Wiley Online Library) "Visual Media: History and Perspectives" (IEEE) "The Evolution of Visual Communication" (ITM Education) "New Media, Old Media: A History and Theory Reader" by Wendy Hui Kyong Chun and Thomas Keenan. |
5 | İmgelerin Sosyal ve Siyasi Rolü, Görsel Kültürde Güç Dinamikleri | "Traditional Media vs. New Media" (WebFX) "New Media, Old Media" (Pew Research Center) "Visual Politics: An Introduction" by Roland Bleiker |
6 | İmgelerin Belleği, İmgenin Müzeler ve Koleksiyonlarla İlişkisi | "Object Matters: Considering Materiality, Meaning, and Memory" (Penn Museum) "Material Culture, Museums, and Memory" (Taylor & Francis Online) "Rendez-vous with Art" by Philippe de Montebello, Martin Gayford |
7 | Tabu ve Tartışmalı Görselleri Anlamak | "Obscene in the Extreme: The Burning and Banning of John Steinbeck's The Grapes of Wrath" by Rick Wartzman. |
8 | Küresel Görsel Kültür ve Yerel Etkileşimler | "World pictures: Globalization and visual culture" W. J. T. Mitchell |
9 | Görsel Kültürün Bilim, Sanat ve Ekonomi ile Etkileşimi | "The Interplay of Art and Science" by By Bettyann Holtzmann Kevles |
10 | Dijital Medya, Virallik ve Çevrimiçi Görsel Kültür | "Digital Visual Culture Theory and Practice" by Anna Bentkowska-Kafel, Trish Cashen, Hazel Gardiner |
11 | Reklam, Çizgi Roman, Video Oyunları ve Eğlence Medyası | "Superheroes!: Capes and Crusaders in Comics and Films" by Roz Kaveney. |
12 | Bilim ve Teknolojik Gelişmelerde Görselleştirme | "Visualization: Theory and Practice in Science Education" by John K. Gilbert, Miriam Reiner, and Mary Nakhleh. "Visualization: Theory and Practice in Science Education" by John K. Gilbert, Miriam Reiner, and Mary Nakhleh. |
13 | Ekonomik Anlatılarda ve Pazarlamada Görsel Stratejiler | "Visual Communication: Insights and Strategies" by Page, Margaret, Duffy, Janis Teruggi |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest